onsdag 30 september 2009

Äntligen!

Som nån därute kanske minns tog vi tag i ett projekt i köket sista veckan på semestern. Jag berättade inte så mycket om det mer än att det dammade en förfärlig massa. Jag har haft lite dåligt samvete för att jag inte visat resultatet, men nu är det dags!

Till att börja med kan jag visa några bilder på hur köket såg ut för flera år sen:





Sen dess har en hel del hänt. Hyreslägenheten har blivit bostadsrätt, jag har gått från singel till sambo och bit för bit har köket ändrat utseende. Det nu avslutade projektet var helt klart det mest drastiska - men också det som satte pricken över det berömda i-et.

Så här ser det då ut nu:






Och allt dammet kom förstås från putsen som vi knackade ner från tegelväggen. Som visade sig vara jättefin därunder, precis som vi hoppats!

8 kommentarer:

  1. Hittade just hit via mönstermonstret. Oj vad fint det blev, gillar verkligen de rutiga plattorna på golvet, något vi själva övervägt till vår stuga. Fint med originalskåpen, vad mycket förvaringsutrymme ni har :)

    SvaraRadera
  2. Fin blogg! Gillar köket mycket, vi har ett liknande med exakt den köksinredningen. Jag är lite nyfiken på bänkskivan med träkant runt om. Var hittar man sådana?

    SvaraRadera
  3. Ylva: Javisst blev det fint! Vi är jättenöjda med det rutiga golvet - rummet hade liksom ingen "botten" med den gamla mattan. Förmodligen blir det nåt liknande ute i vår stuga också så småningom. Det golvet är i o f s redan rutigt, men inte snyggt direkt... Skåpen kändes självklart att behålla, de hör ju till huset liksom. Och mer förvaring är svårt att få. Jag kommer inte ens ihåg vad jag har i skåpen högst upp...

    Ingen fara på taket: Tack så mycket! Det värmer ska du vet! Skivan är en grå laminatskiva med bok-kant, måttbeställd med underlimmad diskho från Marbodal.

    SvaraRadera
  4. Härlig köksförändring! Och vad glad jag blir när jag ser att ni behållt originalköket och inte bara slitit ut allt och stoppat in något nytt från Ikea (inget fel på dem egentligen, men original är ju original!)

    SvaraRadera
  5. galet fint :) gillar att det är lite franskt cafe eller nått liknande över det hela!
    Tegelväggen var verkligen kanonfin. Tänk vilket lyx att hitta nått sånt.

    SvaraRadera
  6. Tack tack för ännu mera värmande beröm!

    Anna: Vi siktade på New York-diner, men franskt café är ju inte fel det heller! :D

    SvaraRadera
  7. Vad fint det är!! Och jag ser (tegel)väggen! Jätte läckert! Ni har verkligen fått till det väldigt bra! Det ser mycket varmare ut med.. förstår om ni trivs :-)
    Kramar

    SvaraRadera