måndag 21 september 2009

Pimpad matplats

Större delen av lördagen gick åt till att köra med släpvagn mellan stugan, olika föräldrahem, lägenheten och stugan igen. Syftet med denna turné var helt enkelt att samla ihop en del möbler och prylar från vindar och källarförråd som kan få ett mer meningsfullt liv ute i stugan. Bland de saker vi samlade på oss fanns till min stora glädje en taklampa som jag länge fantiserat om.

Det sporrade mig att på kvällen göra en mini-makeover även på matplatsen, med klar inspiration från det 70-tal då huset byggdes, snarare än det 80-tal som föregående ägare anammat.

Före:

Och efter:

Taklampan är förstås en Bumling från det glada 70-talet, härligt tomatröd! Duken fanns i huset efter de förra ägarna och är från 10-gruppen. Lampan i fönstret köpte jag på IKEA för några år sen. Burken och "vasen" stod (som den uppmärksamme kanske redan sett) tidigare i badrummet. Och blommorna är förstås från trädgården!


Det är i a f en början...

1 kommentar:

  1. Va snyggt med en sån makeover! Kul att se före och efter bilder som med en sån tydlig skillnad! Bumlingen är ju alldeles ljuvlig. Och rött, det verkar vara min nya favoritfärg. Fast jag har knappt förstått det än. Men rött och vitt. Jo, det är nog det som är grejen. :-)
    Ser verkligen fram emot att få se fler bilder från stugan. Som för övrigt verkar vara helt underbar, både ut- och insidan!

    SvaraRadera