söndag 8 november 2009

Fototriss: Porträtt

Veckans Fototriss ska innehålla porträtt. Så jag bjuder på tre olika typer:

Först ett grupp-porträtt som jag är lite extra stolt över. Fick i uppdrag att fota det här tennis-laget för en broschyr, både enskilt och i grupp. Det blev en massa bilder på gänget uppställda på rad som ju är det klassiska i såna här sammanhang. Men just när vi skulle sluta sessionen fick jag en impuls och bad dem klättra upp på domarstolen allihop stället. De hamnade lite där de hamnade och jag knäppte tre kort. På två av dem blinkar någon. Men den tredje blev dagens bästa bild, enligt mitt tycke.

Sen måste ju min favoritmodell få vara med såklart. Hon är inte alltid så lätt att fånga på ett bra sätt med kameran eftersom hon är så mörk, men här hjälper vårsolen över Amundön till.

Och till sist en bild av min brorson från dagens Fars Dags-besök hos pappa. Inte helt skarpt kanske, men ett tydligt exempel på att porträtt gärna får vara riktigt närgångna.

5 kommentarer:

  1. Härlig triss där den sista bilden blir min favorit.

    SvaraRadera
  2. Bilden på hunden är grym!

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder alla tre! Vilket litet charmtroll den sista föreställer!

    SvaraRadera
  4. Det är alltid kul när man hittar en bra lösning på en fotouppgift, som på den översta bilden. Fina porträtt alla tre.

    SvaraRadera
  5. Tack för allt beröm!

    ViDu, Anni: Ja, han är en riktigt liten solstråle!

    Mona: Hunden på bilden är också grym ;)

    Jah Hollis: Man vinner ofta helt klart på att gå på magkänsla. Jag gillar att de liksom bildar två diagonaler nerifrån och upp. Sånt som jag inte tänkte på just då, men förmodligen såg undermedvetet i a f.

    SvaraRadera