torsdag 3 mars 2011

Tre blusar och en slips

Nej, det här inlägget handlar inte om en sköljmedelssponsrad storfilm med Hugh Grant.

Det handlar om att jag fick ett oemotståndligt förslag från KrutRut-Lisa i Sundsvall: Ett av hennes tecknade alster mot hemsytt kuddfodral i fri design. Det nappade jag ju så klart på!

Men det där med fria händer när man ska skapa något till någon man aldrig träffat IRL krävde lite tankeverksamhet. Jag har ju inte heller sett mer än små glimtar från det KrutRutska hemmet, men ville ju såklart skapa något som skulle kunna passa in där. Lösningen fick bli att välja färger som Lisa uttryckligen tycker mycket om, samt att tillverka det hela av material (tre blusar och en slips, som sagt) inhandlade 2nd hand - eftersom Lisa är en loppisfyndare av rang.

Två kuddfodral blev det, och så här ser de ut:

Blusknäppningen blev kuddknäppning.
Andra sidan blev randig.
Slipsen blev till snedremsor som blev till passpoal runt kanterna.
Allt packades in i matchande paket och skickades norrut.

Idag kom de fram till Lisa i Sundsvall, och det verkar som resultatet var till belåtenhet. Hurra! Nu ser jag fram emot ett finfint paket däruppifrån. Återkommer med bild när det dyker upp ;)

3 kommentarer:

  1. Åhh vad fina kuddfodralen var! Kul sätt att återanvända gamla kläder på! Gillar verkligen knäppningen med kråset ;-)

    SvaraRadera
  2. Hej,riktiga Lisakuddar allt! Glad att jag hittade hit,finfina hundar ni har! Jag har 2 frallor och känner så väl igen alla uttryck och poser.. Hit kommer jag tillbaks :)/Johanna

    SvaraRadera
  3. WOW!! Sååå snygga kuddar! Vilken jättekul idé! Lyckliga mottagaren av dom... :-)

    SvaraRadera